S. Bernardi, abbatis, sermones LXXXVI super Cantica canticorum
Note générale
2 colonnes jusqu'au fol. 185, longues lignes pour le reste. Au fol. 186 : Table des sermons, avec sommaires, ajoutée au 15e siècle. Au fol. 188v : "Gratia Dei donno Odoni, abbati Vallis clare, et omnibus fratribus ibi Deo servientibus, frater Albertus bene agere". "Gaudeo fraterno profectu vosque moderno Tempore ponatis vicium, Christum siciatis Ac ut vivatis, ea que loquar accipiatis, Laudibus abbatis Bernardi facta sciatis Digna ... [67 vers] ... Nostrum lamentum mereatur ut emolimentum Nobilis abbas prece conjungatque beatis. Amen". "Scribite quod finxi super abbatis monumentum, Ut vite vobis ipsius det monimentum". "Epytaphium ejusdem. Clare sunt valles, sed claris vallibus abbas Clarior, is clarum nomen ubique dedit. Clarus avis, clarus meritis et clarus honore, Claruit eloquio, religione magis. Est mors clara, cinis clarus, clarumque sepulcrum ;
Clarior exultat spiritus ante Deum". "Versus sancti Malachie, archiepiscopi. Spernere mundum, spernere nullum, spernere sese, Spernere se sperni, quatuor ista bona". Voir Hauréau, Mélanges poétiques d'Hildebert de Lavardin, p. 124. "Versus cujusdam, ad excitandam devocionem, ex consideratione precedencium Patrum. Dum noto, dum miror sublimia facta priorum, Deffectus operum cogor deflere meorum..." [53 vers, dont les quatre derniers sont une invocation à S. Bernard]. A la suite, on trouve cette exhortation : "Ad claustrum quare venisti tu meditare ? Nocte dieque cave tempus consumere prave". Puis ce morceau : "Speculum hominis". "Omnis nobis creatura Quasi liber et pictura Nobis est et speculum Mentis rector et auriga, Mentem rege, fluxus liga, Ne fluant indonia. Amen. Amen. Explicit Speculum hominis". Dix-huit strophes de trois vers. Au fol. 1, on lit la cote : "102 visa b", et sur le plat final la signature de Guy de Roye.
Parchemin
Note sur l'édition
14e siècle
Note sur la description matérielle
300 × 208 mm
Note sur la reliure
Reliure fin 14e-début 15e s. (?), Reims (?), remaniée 16e s. à Reims, restaurée fin 20e s. à Reims. Peau mégissée retournée blanchâtre restaurée, remplis naturels, coins avec becquets. Ais de hêtre. Armes de Guy de Roye au centre du plat inf.